Mar 23, 2009

Pilih Memilih....

Minggu nie musim pilih memilih akan berlaku dlm parti pemerintah iaitu UMNO...parti unggul org2 Melayu... dikatakan pilih memilih kali ni akan ada pertempuran hebat...ialah nak pilih Panglimo ke2 dan Panglimo Mude... Mula2 dulu pilih memilih Panglimo Mude agak hangat diperkatakan...ialah pertarungan 3 penjuru.. seorang Anak Bapak, seorang lagi Anak Menantu dan seorang lagi Anak Jawo...tp sekarang nie dah kureng hangat sebab pilih memilih jawatan Panglimo ke2 menjadi hangat bila seorang bakal panglimo dinyahkan dari senarai pilih memilih. Maka sekarang tinggal lah bakal panglimo dari Johor dan Selangor...sama hebat sama gagah tu.

Tapi dalam pilih memilih ni...sengit jugak kali ni..sbb Panglimo Besar dah menang tanpa bertanding. Kalu ade pilih memilih dlm kategori ni lagi lah meriah.Pasti perang gegak gumpita. Apa2 pun kepada yg bertanding tu tahniah diucapkan kerana telah layak..kepada yg tak layak cuba lah lagi lain kali selagi ade umur yg panjang. Kepada yg bakal menang pulak...usah celebrate sampai mabuk gilos...cukuplah sekadar berpesan dlm diri sendiri bahawa jawatan yg dimenangi ini adalah amanat dan berjanjilah akan berkhidmat dgn amanah. Jangan pulak bila dah menang mula berfikir utk berbuat benda2 yg dilaknat. Alamat nya akan dikutok lah sampai kiamat.

Tunggu saje lah nanti...tgk2 sape yg menang...tp yg pasti perlu menjawab dan bertanggung jawab adalah mereka2 yg terpilih mewakili bahagian utk memilih di perhimpunan kelak. Kepada mereka lah sebenarnya terletak maruah UMNO. Jika mereka2 ini org yg bermaruah, mereka akan pilih panglimo2 yg benar2 bermaruah. Jadi di tangan mereka lah sebenar nya terletak maruah UMNO, orang2 Melayu, agama Islam dan negara Malaysia. Jika berlaku sesuatu yang mengaibkan maka di bahu mereka lah akan tergalas segala dosa2 itu.

Selamat bersidang dan pilih memilih kepada perwakilan UMNO..walaupon saya ini bukan ahli (dulu ahli lah tetapi sejak yg lama diharamkan dan ditubuh yg baru--nama saya tercicir dr yg baru). Cuba-cubalah amati apa yang diucapkan oleh seorang pemimpin ini disini.

No comments:

Post a Comment