Aug 3, 2009

Sedih Marah Dan Kagum....

1 Ogos 2009...demonstrasi jalanan diadakan/dianjurkan oleh GMI (Gerakan Mansuh ISA)... bandaraya Kuala Lumpur menjadi gempar...ramai yang bersungut...tapi saya rasa sedih,marah dan kagum...kenapa?

SEDIH kerana pelan nak gempur dengan 100 ribu orang hanya terjadi dgn 20 ribu aje..itu pon muka Melayu aje yg ramai...muka-muka bukan Melayu yang lain ilang kemana?Yang kena air gatal n pedih mata muka Melayu je ke?Sedih lah mcm nie.

MARAH kerana muka-muka bukan Melayu mungkir janji dengan muka Melayu.Kata nak join tapi mungkir,ni baru pakat2 nk demo agaknya kalu pakat2 nk perintah sure banyak janji akan dimungkiri agaknya.Marah lah jgk nie.

KAGUM sebab muka Melayu sanggup bantu kawan-kawan bukan muka Melayu buat demo/tunai janji,walaupun dari awal dah janji pakat nak buat sama2.Tapi mereka mungkir janji pulak.Melayu ni tetap patuh pada janji tak reti nak mungkir.Kagum bila Melayu pegang pada janji.

Apa pun saya sedih,marah dan kagum sebab muka Melayu yang berdemo tu telah terang2 dikudakan oleh sebilangan opportunis yang baling batu sembunyi tangan.Muka Melayu tu masih tidak sedar diri lagi...walhal bukan mereka yang ditahan ISA pon...

No comments:

Post a Comment